Ευαγγελία Αλεξίου

Ευαγγελία Αλεξίου

Συμβουλευτική Ψυχολόγος

Ευαγγελία Αλεξίου

Η Ευαγγελία Αλεξίου είναι Εγγεγραμμένη Συμβουλευτική Ψυχολόγος (Αρ. Μητρώου: 680 ). Ξεκίνησε τις προπτυχιακές της σπουδές στο Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων) και ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση (University of Leeds). Συνέχισε με πτυχίο Ψυχολογίας και μεταπτυχιακό στη Συμβουλευτική Ψυχολογία στο Νεάπολις Πανεπιστήμιο Πάφος.

Στην ακαδημαϊκή της πορεία παρουσίασε ερευνητικά δεδομένα σε αρκετά διεθνή συνέδρια και έγκριτα διεθνή επιστημονικά περιοδικά, όπως στο European Journal of Counseling Psychology και στα Πανελλήνια Συνέδρια Συμβουλευτικής ψυχολογίας και Ψυχολογικής Έρευνας. Κεντρική έννοια στις έρευνές της είναι η έννοια της σωματικής αυτοεικόνας για αυτό άλλωστε και η Διπλωματική Μεταπτυχιακή της Εργασία ήταν: «Η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας του Body Project σε γυναίκες που έχουν γεννήσει τα τελευταία πέντε χρόνια».

Ως ειδικευόμενη Συμβουλευτική Ψυχολόγος παρείχε ψυχοθεραπευτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες στο Συμβουλευτικό Κέντρο Έρευνας και Ψυχολογικών Υπηρεσιών (Σ.Κ.Ε.Ψ.Υ.) σε ενήλικες και παιδιά, κάτω από την εποπτεία έμπειρων Ψυχολόγων – Καθηγητών. Παράλληλα κατά την περίοδο της πρακτικής εργάστηκε στον Οίκο Ευγηρίας Άγιος Γεώργιος και σε διάφορα Γυμνάσια και Λύκεια της επαρχίας Πάφου. Επιμέρους κομμάτι της πρακτικής ήταν η διεξαγωγή σειρά ομαδικών βιωματικών εργαστηρίων με διαφορετική θεματολογία και εύρος ηλικιών. Στην πορεία της πρακτικής ασχολήθηκε με διάφορα θέματα, όπως είναι το άγχος και οι κρίσεις πανικού, η κατάθλιψη και οι φοβίες, διάφορες τραυματικές καταστάσεις, διαχείριση καθημερινότητας, διαζύγιο, πένθος αλλά και θέματα που αφορούσα επικοινωνιακές δεξιότητες και διαπροσωπικές σχέσεις.

Σημαντική είναι η εκπαίδευση που έλαβε για το παρεμβατικό πρόγραμμα «Body Project».  Το πρόγραμμα έχει αναπτυχθεί και αξιολογηθεί από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, το Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Όστιν και από το Ερευνητικό Ινστιτούτο του Όρεγκον. Αυτό το πρόγραμμα είναι το αποτέλεσμα ενός 16χρονου ερευνητικού προγράμματος που αφορά στους παράγοντες κινδύνου ανάπτυξης διατροφικών διαταραχών και εφαρμόστηκε σε πάνω από 1.000.000 νέες γυναίκες στον κόσμο που στόχος του είναι η επίθεση στο λεπτό ιδεατό και η ανάπτυξη μιας θετικής εικόνας για το σώμα. Λαμβάνοντας την εκπαίδευση αυτή, εφάρμοσε το παρεμβατικό πρόγραμμα, τόσο σε γενικό γυναικείο πληθυσμό όσο και σε γυναίκες που έχουν γεννήσει.

Σήμερα ασχολείται με τη συμβουλευτική και ψυχοθεραπεία σε ενήλικες, παιδιά και έφηβους που αντιμετωπίζουν διάφορες δυσκολίες. Ασχολείται επίσης με τη συμβουλευτική γονέων και τη συμβουλευτική ζευγαριών διεξάγοντας παράλληλα σειρά σεμιναρίων και βιωματικών εργαστηρίων. Η δράση της στεγάζεται κυρίως στο κέντρο «Ψυχογένεσις» αλλά και στα σχολεία ΔΡΑ.Σ.Ε. (Δράσεις Σχολικής και Κοινωνικής Ένταξης) ως συμβουλευτική ψυχολόγος. Η δράση της δεν τελειώνει εδώ αφού ασχολείται με τη διδασκαλία της «ψυχολογίας» στα Επιμορφωτικά Κέντρα Πάφου και κατέχει τη θέση της Journal Manager στο The European Journal of Counselling Psychology. Επιπρόσθετα είναι ερευνητική συνεργάτιδα του Eating and Appearance Research Laboratory του Νεαπόλις Πανεπιστημίου Πάφου με σκοπό τη διεξαγωγή διαφόρων ερευνών.

Δημοσιεύσεις:

Argyrides, M. & Alexiou, E. (2019). Prevalence and characteristics of disordered eating adolescents in Cyprus: the influence of body image, situational dysphoria, self-esteem and the media. European Journal of Counseling Psychology, 8, 19-31. DOI: https://doi.org/10.5964/ejcop.v8i1.216

Argyrides, M., Anastasiades E., & Alexiou, E. (2020). Risk and Protective Factors of Disordered Eating in Adolescents Based on Gender and Body Mass Index. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17 (24), 9238. DOI: 10.3390/ijerph17249238

Argyrides, M., Alexiou, E., Anastasiade, E., Stefanou, Ch. (2021, in press). The use of technology for more effectiveness in psychotherapy with individuals with immigrant biographies. In A. Solomou, P. Angelides, A. Papoulas, M. Diakou, & Kyriacou, N. (Eds.). Technology as a window of communication, collaboration, and means of teaching and preserving the language and culture of children with immigrant biographies. Limassol: Cyprus Educational Club.

Μιλήστε μαζί μας

Είμαστε στη Διάθεσή σας

    Επιλέξτε Ψυχολόγο: